Ga direct naar


Customer Insights in B2B

Achtergrond

Weet je welke klanten bijdragen aan de winst van de organisatie? En welk percentage van jouw bestaande klanten niet bijdragen aan de winstgevendheid van het bedrijf? Inzicht in het klantenbestand biedt uitzicht op het realiseren van meer resultaat (afzet/omzet en marge) bij bestaande afnemers.

Want; het kost nog altijd tien keer meer tijd, geld en moeite om een nieuwe klant te werven dan een klant te behouden.

Opzet programma

Tijdens deze workshopserie van drie middagbijeenkomsten krijg je inzicht in de verdeling van het klantenbestand op basis van de klantpiramide. Je ontdekt welke klanten waardevol zijn voor jouw organisatie. Krijgt inzicht in de klanten die meer kosten dan opleveren. En, ontwikkel je een plan van aanpak om meer omzet/winst bij bestaande relaties en prospects die bij jouw organisatie passen te realiseren. 

Blok 1 - De klantpiramide; de achtergronden en de vertaalslag naar de klantpiramide van de eigen organisatie.

Blok 2 - Ontwikkelen van waardevolle klanten en prospects die passen bij de eigen organisatie.

Blok 3 - Het actieplan 

Na enkele maanden is er een terugkomdag om de resultaten die gerealiseerd zijn te bespreken: wat ging goed, waar is ruimte voor verbetering om nog meer uit je actieplan te halen.

Data, locatie en kosten

In het najaar 2017 staat dit programma gepland op de volgende dagen:

  • maandag 06 november
  • maandag 20 november
  • maandag 04 december
  • de terugkomdag is op maandag 13 maart 2018

Tijd
Alle sessies worden verzorgd van 13.30 tot 17.30 uur. 

Kosten
De kosten voor deelname bedragen € 685,- (excl. BTW). Inbegrepen zijn een syllabus, drankjes tijdens deze middagsessies + lunch tijdens de terugkomdag

Locatie
De workshops worden verzorgd bij Dubo Techniek, Zaltbommel. Een technisch bedrijf met showroom en inpandige ruimtes voor vergaderingen en trainingen. Deze omgeving geeft een extra dimensie aan het verzorgen van een training aan mensen die zelf werkzaam zijn in technisch georriënteerde bedrijven.

Deelnemen?

Interesse in deelname? Dan kun je inschrijven via het inschrijfformulier voor deze workshop.

Lees eveneens vooraf de voorwaarden voor deelname en betaling. Een link naar deze voorwaarden tref je in de rechterkolom aan.

Heb je nog vragen of wil je weten of deze serie workshops aansluit bij jouw situatie? Neem dan per mail contact op. Bellen kan ook: 070 369 17 02.


Vrijdag 16 juni - Open Coffee over klantinzicht

Meer weten over de principes van de klantpiramide? Kom dan vrijdag 16 juni naar de Open B2B Marketing, Sales & Innovation Coffee: klantinzicht biedt meer resultaat.

Locatie: DuboTechniek - Zaltbommel
Aanvang: 8.30 uur

Vooraf graag aanmelden.

Voorwaarden voor aanmelden en deelname

Door inzending van het inschrijfformulier voor deelname aan deze activiteit van STEM industrial Marketing Centre verklaar je tevens kennis te hebben genomen van de voorwaarden voor deelname, de betalingscondities alsmede de voorwaarden voor annulering. Je kunt ze hier als PDF downloaden.

Deelnemers doen verslag

MCB schotelt VIP een mooi staaltje contentmarketing voor

Op Valentijnsdag 2017 waren leden van de Vereniging IndustriePers (VIP) en introducees te gast bij MCB (Valkenswaard) die samen met STEM Industrial Marketing Centre een presentatie hield over hun ideeën omtrent contentmarketing in technische B2B. Janet Kooren deed verslag op de site van VIP van deze bijeenkomst waarbij de discussie tussen de leden van VIP en blogger pur sang Edwin Vlems lekker pittig was. Lees hier haar verhaal.

VIP wordt bij Lely bijgepraat over B2B-marketing

Op 26 januari jl. organiseerde STEM Industrial Marketing Centre voor de leden van Vereniging IndustriePers (VIP) een workshop over merkbeleving als onderdeel van B2B-marketing bij Lely Industries in Maassluis. Lees hier het verslag van Chistien Nuboer (voorzitter VIP) over deze bijeenkomst.