Ga direct naar


In-company opleidingen

Naast onze open opleidingen, maken steeds meer bedrijven gebruik van STEM Industrial Marketing Centre  voor het ontwikkelen, aanbieden en organiseren van specifieke in-company programma’s.

 

Intensieve en persoonlijke coaching

Uiteraard zijn combinaties ook mogelijk. In alle gevallen worden de programma’s in overleg met u vastgesteld. Wij nemen het door u gewenste resultaat en het kennisniveau van de deelnemers als uitgangspunt. Voordat we beginnen houden we een aantal intake gesprekken met enkele deelnemers. Alle trainingen worden vergezeld van een handboek met cases, de presentaties, ondersteunende artikelen, oefeningen, een woordenlijst, checklists en instructies. Daarnaast onderscheiden wij ons door de intensieve en persoonlijke coaching van onze programmamanager.

STEM Industrial Marketing Centre heeft in de afgelopen jaren diverse programma’s aangeboden en uitgevoerd:

  • Tweedaagse workshop voor management om strategie te herzien aan de hand van de specifieke STEM structuur.
  • Driedaagse workshop voor accountmanagers, lead engineers en realisatie van installatie bedrijf en een bedrijf op het gebied van industriële automatisering. Theorie en achtergrond van de rol wat marketing voor deze mensen betekent en welke rol zij spelen in het marketing proces. De cursus werd afgesloten met een begeleidings traject voor het maken van actie plannen.
  • Voor enkele grote bedrijven trainden we de research medewerkers en projectleiders. Zij werden steeds meer bij de marketing betrokken en misten de aansluiting en kennis. Een dedicated programma van drie dagen bracht hem de nodige kennis bij om effectief marketing te begrijpen en hun rol in het marketing proces effectief uit te voeren.
  • Een aantal productmanagers uit de high tech sector in de semi-conductor markt werden in een vijfdaagse cursus getraind op het gebied van industriële marketing. De modellen werden uiteen gezet en via een praktijk groepsopdracht moesten de deelnemers zes weken na de cursus het geleerde presenteren aan het management.
  • Voor een bedrijf in de agri sector werden specifieke product analyse modellen getraind.
  • Voor een international staalbedrijf een in-company van twee dagen als onderdeel van een uitgebreide management training voor binnen en buitendienst verkopers.
  • Voor diverse bedrijven vaardigheden op het gebied van persoonlijkheid en verkoop. In sommige gevallen ontwikkelde STEM specifieke rollenspellen.

Basis varianten

Onze in-company trajecten kennen twee basis varianten:

1. Met behulp van het exclusieve topteam van docenten uit de universitaire wereld krijgen de deelnemers de laatste stand van zaken en de theorie van industriële marketing aangeboden in diverse onderwerpen. Daarnaast zorgen oefeningen en praktijkopdrachten ervoor dat de aangeboden stof wordt vertaald naar de specifieke praktijk situatie van de deelnemer.

2. Een meer praktijkgerichte training, waarbij de theorie minder aandacht krijgt en de focus ligt op het toepassen van industriële marketing in de dagelijkse praktijk.