Ga direct naar


STEM Industrial Marketing Association

Inspirerend netwerk voor businessmarketeers

STEM Industrial Marketing Association is een netwerk van professionals met sterke interesse in onderwerpen op het gebied van industriële marketing, verkoop, innovatie en leiderschap. Leden van STEM Association staan voor ambitie, brede belangstelling, persoonlijke ontwikkeling en ervaring in de praktijk.

Leden
Leden van de Association zijn werkzaam op het gebied van algemeen- en commercieel management, marketing- of productmanagement, R&D, engineering, technical support, communicatie, sales, etc.

Kennis delen
De leden inspireren elkaar nieuwe business-mogelijkheden te ontdekken door kennis- en ervaring uit te wisselen. De Association is een laagdrempelige manier om jezelf permanent te ontwikkelen en te ontplooien. Hoogwaardige Masterclasses o.l.v. professoren of sprekers uit het bedrijfsleven met kennis en ervaring op een specifiek onderwerp, staan garant voor actuele en praktische onderwerpen.Tot slot geven tal van interessante voorzieningen extra voordelen voor leden.

Interesse?
Interesse om lid te worden? Stuur dan het aanmeldingsformulier in en profiteer direct van alle ledenvoordelen.

Of wil je liever eerst een keer kennis komen maken? Kijk dan hier en meld je belangstelling voor een kennismaking.

Meer informatie?
Lees hier meer over:


Waarom lid worden?

  • State-of-the-art kennis
  • Contacten met vakbroeders
  • Praktisch toepasbaar
  • Opbouwen relevant netwerk
  • Profiteren van ledenvoordelen

Activiteiten Association

LinkedIn groep

Bezoek het STEM Industrial Marketing Platform

Lid-bedrijven

Leden van de STEM Association zijn afkomstig uit o.a. de volgende bedrijven:
itsme, Croonwolter&dros, GSE, Nannoka Vulcanus, Eleqtron, Teesing, Teijin Aramid, Chargepoint, MCB, Emerson, BM Constructies, Priva, Zorg voor de zaak, Rittal bv., VSE Industrial Automation.

Impressies masterclasses

Tweede dinsdag in september: MarketingTroonrede + masterclass
De leden van STEM Industrial Marketing Association waren uitgenodigd om na een rondleiding langs de iconen van onze parlementaire democratie op en bij het Binnenhof, het uitspreken van de eerste MaketingTroonrede bij te wonen. Aansluitende werd gedebatteerd over de betekenis van conclusies uit de MarketingTroonrede voor de industrieel marketeer. Lees hier het verslag van Arno de Kort (De Korte Teksten).

Wat is de rol van strategie bij innovatie? En hoe innovatief is strategie? 
Deze vragen vormden donderdag 30 april 2015 het hart van een inspirerende masterclass bij The Bridge in Amersfoort. In de masterclass, georganiseerd door STEM Industrial Markting Association en PDMA.NL (Product Development & Management Association – The Netherlands).

Lees hier waarom Arno de Korte tot de conclusie kwam dat innovatie een must is maar ook dat strategie zelf niet zonder innovatie kan.


 

Wat is het verband tussen The Thunderbirds en 3D-printing?
3D printing is een bijzondere ontwikkeling. Alleen al bij het ontwikkelen van prototypes levert het tijdwinst op, zo schetste Jeroen Verbrugge van FLEX/The INNOVATIONLAB als een van de voordelen. Maar het kan ook business modellen op z'n kop zetten, zoals Onno Ponfoort van adviesbureau Berenschot aangaf.

Lees hier waarom Arno de Korte aan The Thunderbirds moest denken tijdens deze masterclass.
 

De businesskanten en -kansen van the Internet of Things (3 februari 2016).
Dat internet een revolutie heeft ontketend is wel duidelijk. Onze manier van communiceren, van wetenschap bedrijven, onze manier van leven, werken en ondernemen is enorm veranderd. Maar wat zullen de gevolgen zijn van Internet of Things? 

Lees hier het verslag wat Arno de Korte allemaal heeft opgetekend over de businesskanten en - kansen van the Internet of Things tijdens de STEM masterclass van 3 februari 2016.

The Internet of Things: een reis op weg naar een nieuwe manier van zakendoen - 3 februari '16
Een leuke post met foto op LinkedIn van deelnemer Robert Botenga (Pioneer Benelux) spreekt voor zich.

Met duurzaamheid valt winst te behalen in de industrie
Duurzaamheid in de industrie. Een onderwerp waar veel winst te behalen valt, maar waar begin je? STEM Industrial Marketing Centre organiseerde op 28 maart jongstleden een Masterclass over dat onderwerp, bij en met medewerking van Teijin Aramid. Lees hier de sfeerimpressie van Janet Kooren van deze middag


Anders kijken naar innovatie
Alweer een mooie masterclass beleefd, georganiseerd door STEM Industrial Marketing Centre. Over innoveren dit keer. Met een prachtig gezelschap aan sprekers en een interactief programma werd het publiek uitgedaagd om anders te kijken naar innovatie. Janet Kooren (PuntNet) maakte een sfeerimpressie, lees die hier

Het was gisterenavond bij ons een geweldige sessie, leuk om u ontmoet te hebben, en wellicht tot snel in een ander event of weer bij Festo.

Folkert Hettinga
Industry Sales Manager

LinkedIn 19 mei 2017