Ga direct naar


Artikelen & Whitepapers

Meer focus in je marketingstrategie met de MABA-analyse

Zowel in economische voorspoed als tegenspoed is het noodzakelijk de juiste keuzen te maken voor wat betreft te bedienen marktsegmenten en klanten. Uw schaarse resources moeten ingezet worden op de meest aantrekkelijke markten waar u een duurzaam concurrentievoordeel kunt opbouwen.

Het MABA model (Market Attractiveness Business Assessment), ook wel bekend als de portfoliomatrix van General Electric, is een zeer praktisch instrument om richting te geven aan het maken van de juiste keuzen en zeer bruikbaar voor de industriële business marketeer.

Over de MABA-analyse is een whitepaper beschikbaar, organiseren we workshops of verzorgen we coachingstrajecten.

Vraag hier de download over de MABA-analyse aan

In dit whitepaper beschrijven we enerzijds de werking van het MABA-model en anderzijds behandelt het een praktische werkwijze om het model binnen een onderneming te gebruiken. Vul uw gegevens in en vraag de download aan.
Persoonlijke gegevens
Wilt u nader overleg over een coachingstraject of een van de opleidingen van STEM, geef dan uw telefoonnummer door. Dan bellen we u met enkele dagen op.
Ik heb nog een vraag of opmerking:

MABA coachingstraject

Zelf doen of laten begeleiden
Na het doorlezen van de white paper heeft u een goede indruk over de werking van de MABA-analyse en hoe deze helpt focus aan te brengen op de voor uw organisatie meest aantrekkelijke marktsegmenten. Het uitvoeren van de analyse vraagt wel wat voorbereidingen maar is op zich heel goed door uzelf uit te voeren.

Regelmatig coachen wij ook bedrijven bij de uitvoering van de MABA-analyse. Wilt u meer informatie over een dergelijk coachingstraject, neem dan per e-mail contact met ons op of bel: 070-369 17 02.