Ga direct naar


Workshopserie B2B Content Marketing

Programma en data

De workshop wordt in 3 sessies van een middag en een deel van de avond verzorgd. Iedere sessie start om 13.30 uur en eindigt uiterlijk om 20.00 uur. Tussentijds wordt soep en een broodje geserveerd. Tevens omvat deze workshopserie een terugkomdag met voorafgaand de mogelijkheid om een kijkje 'achter de schermen' te nemen van MCB in Valkenswaard. Deze sessie vangt aan met een gezamenlijke lunch.

Deelnemers krijgen tijdens de middagsessie van de workshops de belangrijkste theoretische kaders uitgereikt. In de avondsessies gaan de deelnemers hiermee zelf aan de slag. In de tussenliggende weken wordt gewerkt aan voorbereidingen op de volgend bijeenkomst. Op deze wijze worden de deelnemers ook op praktische wijze begeleid bij hun eerste stappen op het gebied van Content Marketing. De workshop beantwoordt de volgende vragen:

Opzet
Tijdens de workshop worden theorie en praktische toepasbaarheid met elkaar afgewisseld. Tevens wordt aan drie inidividuele praktijkopdrachten gewerkt:

  • Een strategische contentanalyse: wat doen we nu versus wat wil de klant en wat zijn (dus) de witte vlekken?
  • De aanzet tot enkele blogs.
  • Een contentmarketing plan.

De workshopserie beantwoordt de volgende vragen tijdens de drie modules:

Module 1.  Welke kansen biedt content marketing mijn onderneming? (Opportunity) - woensdag 24 januari 2018

  • Wat is content marketing en waarom hoor ik er nu zo veel over?
  • Hoe goed past content marketing bij mijn sector, klanten, portfolio, dienstverlening, etc?
  • Content marketing in relatie tot inbound marketing en social media
  • Wat doen mijn concurrenten op het gebied van Content Marketing?
  • Wat doe ik (blijkbaar) nu al aan content marketing en welke kansen laat ik liggen? (de content marketing scan)

Module 2. Hoe herken ik mogelijkheden voor content marketing? (Strategy) - woensdag 14 februari 2018

  • Een ‘witte vlekken’-methode voor het vinden van Content Marketing mogelijkheden (de content marketing strategie)
  • Voor wie ga ik Content Marketing doen? The buyer persona
  • Wie gaat in ons bedrjif Content Marketing doen: collega’s als bronnen en producenten van content
  • Content Marketing in de marketingmix: hoe kunnen CM en overige marketingmiddelen elkaar versterken?
  • Kwaliteit: aan welke eisen moet mijn content marketing voldoen?

Module 3. Aan de slag met content marketing (Operation)- woensdag 14 maart 2018

  • Hoe organiseer ik mijn content marketing activiteiten?
  • Welke content en format heb ik nodig?
  • Planning: de content marketingkalender
  • Welke tools en technieken zijn voorhanden?
  • Het resultaat (Measurement en ROI): Hoe meet ik succes?

Terugkomdag; woensdag 23 mei 2018
Om u te helpen content marketing in de praktijk te blijven uitvoeren werkt u tijdens de drie sessies toe naar een content marketingplan. Om de ervaringen hiermee te delen en uw plan op punten verder aan te scherpen is aan deze workshopserie een terugkomdag gekoppeld. Deze vindt plaats enkele maanden na de derde module. Dit geeft de deelnemers volop de gelegenheid om met hun plan in de dagelijkse werk aan de slag te gaan en ervaring op te doen. Deze ervaringen vormen de input voor de terugkomdag om te delen en met elkaar van te leren voor de verdere optimalisatie van content marketing in de eigen B2B-omgeving.


Interesse in deelname?

Interesse om deel te nemen? 

Lees vooraf de voorwaarden voor deelname.

Mooi staaltje content marketing van MCB

 
Lees hier een mooi staaltje content marketing van MCB. Meer weten over content marketing nadat je dit artikel gelezen hebt? Laat je ook inspireren door Edwin Vlems - naast marketing manager bij MCB ook content marketing specialist - hoe content marketing in B2B ingezet kan worden, tijdens de workshop B2B content marketing.