Ga direct naar


Advanced Industrial Business Marketing

Je hebt de basis van marketing goed onder de knie. Je bent bekend met modellen als de MABA analyse, de SWOT en positioning maps en je weet hoe je deze kunt toepassen om nieuwe inzichten te krijgen. Maar deze basis is niet genoeg voor de professional die gekozen heeft voor een loopbaan in marketing, sales, busines development of algemeen management. Om onderscheidende marktposities op te bouwen zijn state of the art inzichten nodig. In dit programma maak je kennis met actuele inzichten op het gebied van industriele business marketing en sales waarmee je het verschil kunt maken.

Wat bereik je?

  • Je maakt kennis met state of the art inzichten op het gebied van industriële busines marketing.
  • Je leert te strategisch en analystisch te kijken naar marketing-en ondernemingsvraagstukken.
  • Na afloop bent je in staat werkelijke vernieuwingen in je marketing aanpak door te voeren. 
  • Je bent in staat een stempel te drukken op de strategie van het bedrijf waar je werkt.
  • Je ontwikkelt je tot marketing thought leader in je bedrijf en daarbuiten.

Voor wie bestemd?
Dit programma is bedoeld voor professionals die een (eind)verantwoordelijke marketing/commerciele functie hebben of ambieren in een technische BtoB organisatie. De basis van marketing is bekend en deelnemers beschikken over minimaal 7 jaar ervaring in een marketing of commerciele functie. Het gaat hier om senior product managers, marketing managers en directors, sales managers en directeuren, maar ook algemeen directeuren die een stevige verdieping zoeken in marketing.

Programma
Aan de concrete inhoud wordt nog gewerkt. Als je hierover mee wil praten neem dan contact met ons op. We verwachten begin van het tweede kwartaal 2017 het definitieve concept te presenteren. 

Thema's die mogelijk een onderdeel van het programma gaan vormen zijn:

  • Waardecreatie
  • Beating the commodity trap
  • Value based pricing
  • Van productproposities naar dienstverlening
  • Creeeren van een value culture in de onderneming
  • Organisatie van de marketingfunctie
  • Partnerships en samenwerking
  • Customer relationship marketing
  • Digitale marketing

Deel deze pagina

Vertel het een vriend!