Ga direct naar


Permanente educatie

Masterclasses STEM Industrial Marketing Association

Bijblijven op uw vakgebied is belangrijk.

Daarom biedt STEM Industrial Marketing Association jaarlijks minimaal vier master classes aan. De onderwerpen zijn divers maar altijd rond thema’s op het gebied van marketing, verkoop en innovatie. Onze master classes zijn praktijkgericht, zeer interactief en staan in het teken van kennis en ervaring delen.

Om deel te nemen aan de master classes moet u lid zijn van STEM- Industrial Marketing Association. Maar kom gerust een keer vrijblijvend kennismaken tijdens een van de master classes. Kijk hier voor meer informatie en uw aanmeldingvoor de eerstvolgende master class.

Activiteiten STEM Association 2017

Value Creation and pricing

value pricewoensdag 27 september 2017 11:14 Waardecreatie blijft een hot thema in industriële marketing. Voor waardecreatie heb je diepgaand inzicht in klantproblemen nodig. Maar daarnaast moet je als bedrijf ook in staat zijn waardeproposities te leveren die klantproblemen oplossen. En tot slot wil je als bedrijf ook een fair deel van de gecreëerde waarde aan jezelf toe eigenen. lees verder

Industrial Marketingtrends 2018

trendsdonderdag 07 december 2017 19:00 Masterclass en tevens eindejaarsmeeting van STEM Industrial Marketing Association. lees verder

Impressies masterclasses

Tweede dinsdag in september: MarketingTroonrede + masterclass
De leden van STEM Industrial Marketing Association waren uitgenodigd om na een rondleiding langs de iconen van onze parlementaire democratie op en bij het Binnenhof, het uitspreken van de eerste MaketingTroonrede bij te wonen. Aansluitende werd gedebatteerd over de betekenis van conclusies uit de MarketingTroonrede voor de industrieel marketeer. Lees hier het verslag van Arno de Kort (De Korte Teksten).

Wat is de rol van strategie bij innovatie? En hoe innovatief is strategie? 
Deze vragen vormden donderdag 30 april 2015 het hart van een inspirerende masterclass bij The Bridge in Amersfoort. In de masterclass, georganiseerd door STEM Industrial Markting Association en PDMA.NL (Product Development & Management Association – The Netherlands).

Lees hier waarom Arno de Korte tot de conclusie kwam dat innovatie een must is maar ook dat strategie zelf niet zonder innovatie kan.


 

Wat is het verband tussen The Thunderbirds en 3D-printing?
3D printing is een bijzondere ontwikkeling. Alleen al bij het ontwikkelen van prototypes levert het tijdwinst op, zo schetste Jeroen Verbrugge van FLEX/The INNOVATIONLAB als een van de voordelen. Maar het kan ook business modellen op z'n kop zetten, zoals Onno Ponfoort van adviesbureau Berenschot aangaf.

Lees hier waarom Arno de Korte aan The Thunderbirds moest denken tijdens deze masterclass.
 

De businesskanten en -kansen van the Internet of Things (3 februari 2016).
Dat internet een revolutie heeft ontketend is wel duidelijk. Onze manier van communiceren, van wetenschap bedrijven, onze manier van leven, werken en ondernemen is enorm veranderd. Maar wat zullen de gevolgen zijn van Internet of Things? 

Lees hier het verslag wat Arno de Korte allemaal heeft opgetekend over de businesskanten en - kansen van the Internet of Things tijdens de STEM masterclass van 3 februari 2016.

The Internet of Things: een reis op weg naar een nieuwe manier van zakendoen - 3 februari '16
Een leuke post met foto op LinkedIn van deelnemer Robert Botenga (Pioneer Benelux) spreekt voor zich.

Met duurzaamheid valt winst te behalen in de industrie
Duurzaamheid in de industrie. Een onderwerp waar veel winst te behalen valt, maar waar begin je? STEM Industrial Marketing Centre organiseerde op 28 maart jongstleden een Masterclass over dat onderwerp, bij en met medewerking van Teijin Aramid. Lees hier de sfeerimpressie van Janet Kooren van deze middag


Anders kijken naar innovatie
Alweer een mooie masterclass beleefd, georganiseerd door STEM Industrial Marketing Centre. Over innoveren dit keer. Met een prachtig gezelschap aan sprekers en een interactief programma werd het publiek uitgedaagd om anders te kijken naar innovatie. Janet Kooren (PuntNet) maakte een sfeerimpressie, lees die hier

Het was gisterenavond bij ons een geweldige sessie, leuk om u ontmoet te hebben, en wellicht tot snel in een ander event of weer bij Festo.

Folkert Hettinga
Industry Sales Manager

LinkedIn 19 mei 2017