Ga direct naar


STEM Industrial Marketing Centre

Profiel

De oorsprong van STEM Industrial Marketing Centre gaat terug naar de oprichting in 1987 van Stichting Techniek En Marketing. Een stichting voor en door het industriële bedrijfsleven. Met kennis en informatie over het vakgebied industriële marketing en innovatie, die oplossingen bieden om de commerciële slagkracht van technische bedrijven te verhogen.

Die waarde vertegenwoordigt STEM Industrial Marketing Centre nog steeds.

1. 

Ontwikkellen het vakgebied industriële marketing.

2.

Maak technisch/industriële bedrijven er bewust van dat marketing en innovatie essentiële aandachtsgebieden zijn voor het management.

3.

Biedt kennisoverdracht en begeleidingsprogramma’s aan over het vakgebied aan industriële bedrijven van hoog niveau.

 

STEM Industrial Marketing Centre

Verandering is de levenskracht van elke organisatie. Dagelijks bemerken we dat in onze contacten met de marketeers in de industrie. STEM, als vitale organisatie, is daardoor ook constant in verandering. Een proces dat in belangrijke mate gevoed wordt door de vooruitgang die onze klanten willen boeken. Onze missie: het bieden van perspectief aan uw marktpositie en groei  - 'Linking your Future'.

STEM manifesteert zich nadrukkelijk als hét kenniscentrum op het gebied van Industriële Marketing. Om u een zo compleet mogelijk aanbod te doen, werken we samen met Strategic Partners en Associate Partners. Op die wijze leveren we hoogwaardige kennis binnen en buiten ons vakgebied. Deze kennis wordt verkregen uit de Academische wereld en verzameld vanuit Best Practices in de maak- en kennisindustrie.

Naast deze menskracht biedt STEM u STEM Industrial Marketing Publishers. Onze eigen uitgeverij met een permanente stroom van actuele publicaties. En STEM Industrial Marketing Association, een netwerk van gedreven industriële marketeers. Via dit platform houden zij hun kennis en vaardigheden constant op peil, kortom Education Permanente.

De vanouds bekende en erkende kennis-gerelateerde marketing opleidingen hebben we aangevuld met een scala aan vaardigheidstrainingen en gebundeld in STEM Industrial Marketing Academy.

Individuele begeleiding van bedrijven en medewerkers, in-company programma's en onderzoeksopdrachten zien wij als het coachen van onze klanten, vandaar: STEM Industrial Marketing Coaching.

Uw vermogen om waarde te creëren meten wij met de MarketingExcellenceScan.

STEM Industrial Marketing Centre: Linking your future.

 


Doel Stichting

Het doel van de Stichting Techniek En Marketing is het vakgebied industriële marketing beter op de kaart te zetten bij de Nederlandse industrie. 

Zij initieert samenwerkingen met overheid en branche organisaties en onderzoeksprojecten met universiteiten.

 

 

 

Kennisontwikkeling

Het vakgebied industriële marketing ontwikkelt permanent. Wij staan midden in die ontwikkelingen met eigen research, in samenwerking met eminente hoogleraren als prof. dr. Paul Matthysssens en de leden van de STEM Industrial Marketing Association. De ontwikkelde kennis is essentieel voor onze opleidingen en consultancy diensten. State of the art kennis staat u ter beschikking om uw marketing- en verkoopaanpak te verbeteren. Via Industrial Marketing Publishers bieden wij u recente literatuur. Via onze website houden wij u op de hoogte van ontwikkelingen binnen uw vakgebied.