Ga direct naar


Programma B2B Advanced Accountmanagement

Binnen de opleiding wordt erkend dat het verdiepen van de klantrelatie een samenspel is van enerzijds kennis hebben van de juiste methodieken en concepten en anderzijds het vertonen van het juiste gedrag.

Inhoud

Naast de noodzakelijke kennis die nodig is om de verkoopeffectiviteit te vergroten, wordt ook aandacht besteed aan de persoonlijke effectiviteit van de deelnemer. De opleiding is opgebouwd rond het concept van de klantenmanagementcyclus.

Inhoudelijk worden de onderdelen als volgt ingevuld:

Begrijpen Waarnemen
  • waardecreatie en de eigen ondernemingsstrategie;
  • het kennen van de klant en de processen bij de klant;
  • classificeren van accounts;
  • analyseren van complexe aankoopprocessen bij de klant;
  • ontwikkelen van een accountplan.
  • ontwikkelen van creatieve waardeproposities;
  • organiseren van de relatie met de klant;
  • managen van complexe multi level klantrelaties;
  • procedures en managementtechnieken;
  • borging van klantverwachtingen in de organisatie;
  • vergroten van de persoonlijke effectiviteit.

De docenten

ir. Peter Bassa, Strategia Business Consulting

Robbert Daan, DSM management

drs. Jos W.E.G. Fleischeuer, Associate partner STEM Industrial Marketing Centre

Jan Willem Seip, Vendicum

Willem de Vries, STEM Industrial Marketing Centre

 

Deel deze pagina

Vertel het een vriend!

On- en offline leeromgeving

Naast de bijeenkomsten vindt een deel van het programma online plaats. Zo krijg je je eigen digitale leeromgeving waar je alles kunt nakijken. Artikelen, modulebeschrijvingen, opdrachten, presentaties etc. vind je hier terug. Daarnaast krijg je begeleiding bij de uitvoering van je praktijkopdracht via een aantal skype gesprekken met je docent.