Ga direct naar


STEM Industrial Marketing Publishers

Waardecreatie en Innovatie in de Industrie

Paul Matthyssens, Koen Vandenbempt en Liselore Berghman

Dit boek van de Stichting Techniek en Marketing wil inzicht verschaffen in de wijze waarop de marketingfunctie meer kan bijdragen tot een aanzienlijk groei van de onderneming. Waardecreatie en meer specifiek de creatie van klantenwaarde is niet meer weg te denken uit het jargon van de industriële marketeer.

De focus kan niet enkel op technologie en technologieontwikkelingen liggen. Het aanleveren van oplossingen voor huidige en latente problemen komt centraal te staan voor de klant. Een dergelijke instelling creëert een dynamiek in de eigen organisatie die gericht is op vernieuwing en vooruitgang. Dit boek richt zich tot industriële managers en iedereen in de organisatie die de waardecreatie voor zijn klanten wenst te vergroten.

Prijs: € 23,00 excl. 6% BTW en verzendkosten

BESTEL dit boek

Marketing is geen reclame

Krijn de Best & Willem de Vries

Cover Marketing is geen reclameZodra het woord marketing valt, volgt er altijd een reactie. Positief? Vaak niet. Er is altijd wel iemand die haarfijn weet uit te leggen waarom marketing onzin is, dat het te veel geld kost, niet bijdraagt aan het resultaat van de onderneming of ronduit volksverlakkerij is. Dit komt doordat velen marketing alleen associëren met glimmende folders, paginagrootte advertenties en peperdure reclamecampagnes op tv.

Dit boek neemt duidelijk stelling tegen de misvatting dat reclame en marketing onderling verwisselbare begrippen zijn. Dat zijn ze niet. Marketing is geen reclame. En als u daarvan doordrongen bent, kunt u zo veel meer doen om de volle potentie van marketing te benutten.

Marketing raakt de kern van de organisatie: haar klanten, producten en concurrenten. 'Marketing is geen reclame' beschrijft marketing vanuit die drie invalshoeken: de klant, de organisatie en de markt.

Prijs: € 25,94 excl. 6% BTW en verzendkosten.

Bestel dit boek

Toegepaste Industriële Marketing

prof. dr. L. Kympers, drs. E.J. van der Lek, prof. dr. P. Matthyssens en ir. J.B. Vollering

In veel industriële ondernemingen bestaat er nog altijd een grote kloof tussen techniek en commercie. Een kloof die ten koste gaat van het resultaat van ondernemingen en waarbij de directie voortdurend als moderator en arbiter op moet treden. Het boek Toegepaste Industriële Marketing toont aan waarom product/markt/technologie-combinaties de strategische bouwstenen zijn van een verantwoord industriëel ondernemingsbeleid en hoe dat beleid kan worden geïmplementeerd.

De auteurs, vier routiniers op het gebied van industriële marketing, geven een handleiding om deze materie in een industrieel marketingplan vast te leggen. Het boek is bestemd voor technici, die werkzaam zijn in het commerciële gebied. Maar ook voor managers van industriële ondernemingen. Daarnaast is het een handboek voor opleidingen industriële marketing aan de universiteiten en HBO-instellingen.

Noot: alleen verkrijgbaar in syllabusvorm.

Prijs: € 24,50 excl. 6% BTW en verzendkosten

BESTEL deze syllabus

Industriële dienstverlening

P. Matthyssens, H.R. Commandeur, W. Faes en R.T. Frambach

‘Industriële Dienstverlending’ behandelt business-to-business diensten vanuit de strategie van waardecreatie en concurrentievoordeel. Daarnaast geeft het boek methodieken aan om deze strategie te implementeren vanuit processen en systemen, ontwikkeling van vaardigheden en human resource management.

Het boek is bijzonder geschikt voor managers in industriële bedrijven. Studenten bedrijfskunde en techniek zullen echter eveneens hun conceptuele- en praktijkkennis op het vlak van management en marketing van industriële services kunnen verhogen.

Prijs: € 30,00 excl. 6% BTW en verzendkosten

BESTEL dit boek

Marketingcommunicatie in zakelijke markten

Marc Logman, Paul Matthyssens en W. Fred van Raaij

Geschreven vanuit een praktijkoriëntering, maar berust op een diepgaande, empirische en conceptuele onderbouwing. Het boek is rijkelijk voorzien van cases en praktijkillustraties van Nederlandse en Belgische origine.

Dit boek is geschikt voor managers die te maken hebben met business-to-business-communicatie. Maar ook voor laatstejaarsstudenten bedrijfskunde, bedrijfseconomie en commerciële economie en studenten (marketing)communicatie is dit boek een aanrader.

Prijs: € 32,00 excl. 6% BTW en verzendkosten

BESTEL dit boek

Concurrentiestrategie en marktdynamiek

Paul Matthyssens, Rudy Martens en Koen Vandenbempt

Het boek Concurrentiestrategie en marktdynamiek heeft als eigenheid dat de industriële manager centraal gesteld wordt. Door deze invalshoek krijgen de strateeg en het managementteam een actieve en positieve rol toebedeeld in het genereren van succes voor de onderneming of de business unit.

De auteurs voeren een onderzoek, gefinancierd door de Stichting Techniek en Marketing, naar de concurrentiestrategie van een aantal grote en middelgrote Nederlandse ondernemingen, aangevuld met voorbeeldcases van internationale ondernemingen. Hun bevindingen worden naast een uitvoerige analyse van algemeen geldende strategische concepten en aanbevelingen gelegd. Het resultaat is een geheel eigen invulling van concurrentiestrategie. Een genuanceerde en geïntegreerde analyse van wat succesvol ondernemen op industriële markten inhoud.

Prijs: € 30,00 excl. 6% BTW en verzendkosten

BESTEL dit boek

Met het oog op overmorgen

STEM Industrial Marketing Association

Het STEM-Genootschap voor Industriële Marketeers heeft in 2007 toekomstscenario's ontwikkeld rond de thema's 'Industrieel Nederland' en 'Energie en klimaat'. Het betreft acht korte verhalen over hoe de wereld er, bekeken vanuit de BV Nederland, in 2025 uit zou kunnen zien. Het doel van deze toekomstbeelden is een inspiratiebron te bieden voor het starten van strategische discussies binnen uw onderneming of ideeën op te doen voor nieuwe producten, diensten, businessmodellen en andere business opportunities.

Prijs: € 17,50 excl. 6% BTW en verzendkosten

BESTEL dit boek


Managementboek.nl

Meer boeken over marketing en management? Neem eens een kijkje op

 


Aanraders

Onderstaand geven we u suggesties voor titels die de moeite waard zijn.
Deze aanraders zijn niet via STEM Industrial Publishers te bestellen.
Wel via de directe link naar de site van Management Boek of de betreffende uitgever.

Marketing literatuurprijs 2016

Uit een groot aantal marketingboeken zijn onderstaande 10 titels genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016. De winnaar van deze jaarlijkse prijs is:

 Creating value with Big Data - Peter Verhoef, Edwin Kooge, Natasha Walk

De overige genomineerde boeken zijn eveneens een aanrader.

  1. Disruptive Selling - Patrick Maes
  2. Handboek betekenisvol ondernemen - Kees Klomp
  3. Hoe agile is jouw strategie? – Sjors van Leeuwen
  4. Marketing met ballen – Rudy Moenaert en Henry Robben
  5. Merkpositionering – Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk
  6. Retail Marketing Strategy – Constant Berkhout
  7. Service Excellence – Jean Pierre Thomassen en Eric de Haan
  8. Share - kansen en uitdagingen van de deeleconomie - Pieter van Glind en Harmen van Sprang
  9. True Storytelling – Paul Hillesum en Amber Franssen

 Klik voor meer informatie of om deze boeken te bestellen bij onze partner Management Boek, op de titel.

The Strategy Handbook
Jeroen Kraaijenbrink

- Helpt niet alleen strategie vorm te geven maar maakt deze ook toepasbaar -

Het eerste deel van het 'The Strategy Handbook' van Jeroen Kraaijenbrink is vooralsnog alleen in het Engels verkrijgbaar. Desondanks is het een boek dat zich makkelijk laat lezen en de lezer een verfrissende en praktische benadering van het genereren van strategie aanreikt. Hierbij staan crativiteit, interactie en waarde creëren centraal. De voor strategievorming door Jeroen Kraaijenbrink ontwikkelde 'strategy sketch' is gebaseerd op meer dan een eeuw van inzichten uit de literatuur over strategie en een trial and error proces met strategen uit meer dan 300 organisaties. Doel van het boek is zo relevant als het kan worden: strategie werkbaar maken.

In een toegankelijk en down-to-earth stijl begeleidt The Strategy handbook de lezer bij een complete strategiebepaling in een vijf-stappen aanpak. De auteur geeft daarvoor via een aantal heldere voorbeelden van de 'strategy sketch' handreikingen om zelf aan de slag te gaan. Tevens geeft hij adviezen, tools en oefeningen die onmiddellijk kunnen worden toegepast in de dagelijkse praktijk van elke organisatie die haar strategie wil verbeteren.

Het boek is gemakkelijk te begrijpen en toe te passen. De inhoud is gebaseerd op onderzoek, maar toont en gezond bewustzijn van de subtiliteiten bij  strategievorming. Door deze combinatie van eenvoud en diepgang is 'The Strategy Handboek' een aanrader om te lezen en een boek dat zowel voor mensen die voor het eerst met strategievorming te maken krijgen als de door de wol geverfde strateeg voldoende handvatten biedt voor de toepassing van strategie in de praktijk. 

Prijs: € 29.95 excl. 6% BTW en verzendkosten - bestel hier

 

Scoren met Content Marketing
Edwin Vlems

- Juist ook voor B2B marketeers -

Content marketing is een wereldwijd fenomeen dat een steeds groter alternatief vormt voor traditionele marketing en reclame. Dit boek wil laten zien wat content marketing is, wat het oplevert en hoe je het concreet kan toepassen.

Het boek van Edwin Vlems 'Scoren met Content Marketing laat je kennismaken met een wereld van nieuwe marketing gebaseerd op het delen van waardevolle informatie met je huidige en toekomstige klanten. Content marketing wordt één van de belangrijkste marketingmiddelen - ook in technische B2B - in een grensoverschrijdende netwerkeconomie.

Meer weten?
Wil je meer weten over Content Marketing voor technische B2B bedrijven? Meld je dan hier aan voor de (gratis) mini-workshop van STEM Industrial Marketing Centre bij Dubo Techniek op 19 mei.

Of ontvang dit boek gratis bij inschrijving vóór 1 april 2016 voor deelname aan de workshopserie B2B Content Markeitng.

Bestellen kan natuurlijk ook voor de prijs van € 24,95 incl. BTW en verzendkosten - bestel hier.

21 B2B Content Marketing Cases
Edwin Vlems

- 21 inspiratiebronnen voor jouw dagelijkse praktijk -

Over één van de voorbeelden uit zijn nieuwe boek met 21 B2B Content Marketing Cases van Edwin Vlems heeft hij recent een blog geschreven. Een voorbeeld van zo’n typisch technische onderneming ergens in het midden van de toeleverketen. Bedrijven waar vaak gedacht wordt dat voor hen alles wat met marketing te maken heeft niet van toepassing is. Dus ook Content Marketing.Maar lees dit blog eens over Reynaers Aluminium Die zijn daar al mee begonnen nog voor het digitale tijdperk. Wil je meer weten over Content Marketing voor technische B2B bedrijven? Meld je dan hier aan voor de (gratis) mini-workshop van STEM Industrial Marketing Centre bij Dubo Techniek op 19 mei.

Meer weten?
Wil je meer weten over Content Marketing voor technische B2B bedrijven? Meld je dan hier aan voor de (gratis) mini-workshop van STEM Industrial Marketing Centre bij Dubo Techniek op 19 mei.

Of ontvang dit boek gratis bij inschrijving vóór 1 april 2016 voor deelname aan de workshopserie B2B Content Markeitng.

Bestellen kan natuurlijk ook voor de prijs van € 30,-- incl. BTW en verzendkosten - bestel hier.

Bestellen

Boek bestellen?

Klik op de cover van het boek
van uw keuze om te bestellen.

Of klik op de button
BESTEL dit boek


Betaling
Bij uw boekbestelling wordt
een factuur bijgesloten.
Hiermee worden ook de
verzendkosten in rekening gebracht.

Deze zijn afhankelijk van het totaal
aantal boeken dat u bestelt.

De factuur die u ontvangt
is inclusief 6% BTW.

Verzending
Bestellingen worden binnen
5 werkdagen
op het door u aangegeven adres
afgeleverd via Post.nl


Meer Marketing & Managementboeken
Meer boeken over
marketing en management?
Neem eens een kijkje op: