E-commerce & mobiele apps rukken op in bouwsector

E-commerce & mobiele apps rukken op in bouwsector

donderdag 11 januari 2018

De bouwsector loopt voorop bij de implementatie van B2B e-commerce. Dat is de uitkomst van onderzoek van Sana Commerce onder 300 bedrijven wereldwijd. 84 procent van de bouwbedrijven geeft aan dat ze in de toekomst 100 procent online willen verkopen.

Twee jaar geleden verkocht slechts 29 procent van de bouwbedrijven via hun eigen webshop, een percentage dat in 2019 naar verwachting zal zijn verdubbeld. Ook omarmt de bouwsector mobiel als een nieuw verkoopkanaal: 26 procent verwacht binnen twee jaar via een mobiele app te verkopen, terwijl dit twee jaar daarvoor nog 12 procent was.

Ondervraagden zien het verminderen van administratieve taken rond systeembeheer en het minimaliseren van orderverwerking als grote voordelen, meer dan in andere branches het geval is.

Er is wel een aantal problemen die bouwbedrijven moeten oplossen voordat ze o succesvolle wijze een B2B-webshop kunnen implementeren. Zorgen voor de juiste (en volledige) klantdata in één systeem en het toegankelijk maken ervan vanuit het e-commerce platform, bleek voor bijna alle ondervraagde bedrijven een uitdaging. Het bestaande IT-landschap en de IT-infrastructuur zijn een groot obstakel voor veel bedrijven in de bouw.

Bouwbedrijven richten zich voor het optimaliseren van het orderproces ook op nieuwe technologieën. 80 procent van ondervraagden stelt dat B2B-bedrijven IoT (Internet of Things) en M2M (machine-to-machine) technologie in zullen gaan zetten om geautomatiseerde of voorspellende bestellingen (predictive ordering) mogelijk te maken.

Bron: Emerce.nl

« Terug

Nieuwsarchief > 2018

april

maart

februari

januari

Our Phone Number: 085-104 65 36
Close