Nieuwsbericht 1-2018: Start IBSM definitief & hoe nu verder met marketing in technische B2B

Nieuwsbericht 1-2018: Start IBSM definitief & hoe nu verder met marketing in technische B2B

donderdag 25 januari 2018

Vandaag hebben we ons eerste nieuwsbericht van dit jaar aan de ontvangers ervan gezonden. Twee belangrijke topics lichten we er even uit:

  1. de aankondiging van de start van onze opleiding Industrial Business Marketing & Sales op 1 februari (deelnemen is nog mogelijk);
  2. de resultaten van ons onderzoek naar de status van marketing in technisch B2B die we samengevat hebben in een rapport dat je kunt downloaden.

Lees hier het hele bericht als je dit niet ontvangen hebt. Wil je voortaan ook als eerste op de hoogte zijn van zaken die spelen rondom de industrie, marketing, sales en innovatie in technische B2B? Meld je dan aan voor ons nieuwsbericht. Je ontvangt het dan tweewekelijks in je eigen mailbox.

Het bericht van donderdag 25 januari kun je hieronder lezen:

Status marketing in technisch B2B
Eind 2017 hebben we onderzoek gedaan naar de status van marketing in technische bedrijven. Bijna 160 respondenten met een marketingfunctie en/of verwantwoordelijkheid in technische B2B bedrijven hebben hieraan deelgenomen. De belangrijkste resultaten van dit onderzoek hebben we voor je samengevat in een rapportage. Die kun je via deze link downloaden.

Maar lees zeker ook het blog van Jos Fleischeuer dat hij naar aanleiding van de onderzoeksresultaten schreef:
Hoe organiseer je marketing in technische B2B bedrijven bij een tekort aan technici?

Onderzoek geeft inzicht
Onderzoek geeft inzichten, die we ook graag met je delen. Daarom vragen we met regelmaat of je deel wilt nemen aan onderzoek rondom het vakgebied industrële marketing.

Met dit bericht doen we dat voor een onderzoek van professor Rudy Moenaert (TiasNimbas Business School) en professor Henry Robben (Nyenrode Business Universiteit): “Competing in Changing Markets". Dit onderzoek wordt al sinds 1999 met regelmaat uitgevoerd.

Bij voldoende deelnemers vanuit de technische B2B (minimaal 100 respondenten) organiseren we samen met de onderzoekers een speciale marketingstrategiesessie in het voorjaar. Hierbij wordt ingegaan op de betekenis van de resultaten voor technische bedrijven. Met deze inzichten is iedereen in staat de eigen organisatie sterker te maken en de concurrentiekracht verder te vergroten.

Deelnemen
Deelnemen aan het onderzoek 'Competing in Changing Markets' kost circa 20 minuten. Maar daar krijg je wel het nodige voor terug. Deelnemers ontvangen zonder meer een benchmark en samenvatting van de resultaten. Tevens nodigen wij je dan uit voor de marketingstrategiebijeenkomst in het voorjaar. Deelnemen kan via deze directe link naar het onderzoek.

Wil je zeker weten dat je ook uitgenodigd wordt voor de strategiesessie in juni? En, dat jouw bijdrage meetelt voor het minimum aantal deelnemers uit de technische B2B? Vraag dan hier een persoonlijke inlogcode aan

Tevens is het hierdoor voor jou mogelijk om de vragenlijst te onderbreken en op een later moment af te ronden. Doe dit wel vóór 7 februari a.s. want daarna worden de resultaten van de vragenlijsten geanalyseerd.

Bijblijven in het vakgebied industriële marketing
Uit ons onderzoek naar de status van marketing in technische bedrijven komt duidelijk naar voren dat (digitale) communicatie de boventoon voert in de activiteiten van marketeers in technische B2B. Aan dit deel van het vakgebied zullen we dan ook zeker aandacht blijven besteden.

Maar ook aan de meer strategische kanten van het vakgebied zoals segmenteren, targeten en positioneren, het ontwikkelen van waardeproposities en nieuwe business modellen, het verbeteren van klantrelaties en markt/klantonderzoek. Want deze items staan ook in de top tien prioriteiten om de waardering van de huidige marketingactiviteiten een vol punt te verhogen.

Aankomende activiteiten
Via STEM kun je op verschillende manieren bijblijven over ontwikkelingen op deze deelgebieden van industrial marketing. Onder meer door onze nieuwsberichten, blogs en publicaties. Maar ook door de diverse activiteiten die we hierover organiseren, zoals masterclasses, opleidingen en workshops. Hieronder hebben we er een aantal voor je uitgelicht, of klik onderaan dit bericht op de button voor het complete overzicht van aankomende activiteiten.

Uit de top tien aandachtspunten voor B2B marketeers (zie de onderzoeksrapportage)

Met vriendelijke groet,
STEM Industrial Marketing Centre

Willem de Vries & Jos Fleischeuer

« Terug

Nieuwsarchief > 2018

december

november

oktober

september

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari

Our Phone Number: 085-104 65 36
Close