Nieuwjaarsbijeenkomst Sales & Marketing: how to beat competition in 2019 and beyond

Nieuwjaarsbijeenkomst Sales & Marketing: how to beat competition in 2019 and beyond

190115Indystryplannerdinsdag 15 januari

Kom dinsdag 15 janauri het glas heffen op een nieuwjaar en tevens kennis opdoen tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst die tevens het karakter heeft van een masterclass.

Deze bijeenkomst  organiseren we samen met de Nederlandse chapter van de Sales & Marketing Executives International Assocation (SMEI) een nieuwjaarsbijeenkomst.

Een meeting waarin we de samenspraak tussen sales en marketing willen bevorderen vanuit het gezamenlijk thema; 'how to beat the competion in 2019 and beyond'. Een thema dat gebaseerd is op het onderzoek 'Competing in Changing Markets' dat door Prof. Dr. Henry Robben* en Prof. Dr. Rudy Moenaert met regelmaat wordt uitgevoerd. 


Datum programma en locatie!
Het programma staat nog niet helemaal vast. Maar een paar belangrijke elementen wel:

  1. natuurlijk de toelichting door Prof. dr. Henry Robben op het onderzoek Competing in Changing Markets en de betekenis daarvan voor zaken doen in 2019 en daarna;
  2. een toast op het nieuwe jaar en het ontvouwen van de plannen voor 2019;
  3. en natuurlijk de mogelijkheid om met andere mensen in contact te komen.

Wanneer: dinsdag 15 januari - aanvang 16.00 uur

Gastheer: Hogeschool Arnhem-Nijmegen locatie Arnhem


15 januari: eerste masterclass en meer

De bijeenkomst op 15 januari is niet alleen de eerste masterclass van 2019 maar tevens een nieuwjaarsbijeenkomst en een vervolg op een eerste gezamenlijke sessie met leden van SMEI in juni 2018. Daarin hebben we toen stappen ondernomen om de strijdbijl tussen sales en marketing te begraven. Want de dagelijkse praktijk is dat beide afdelingen in veel organisaties nog als twee kampen tegenover elkaar staan. Zie ook het blog 'Sales en Marketing: over cowboys en indianenverhalen'.

Maar uiteindelijk staan Sales en Marketing voor dezelfde uitdagingen en doelstellingen. Juist ook omdat de competitie in sterk veranderende markten constant op de loer ligt. En door technologische ontwikkelingen steeds vaker niet meer van bestaande 'competitors' komt. En daar gaan we in deze tweede gezamenlijke sessie met Sales en Marketing professionals op in vanuit het thema: how to beat the competion in 2019 and beyond'. En hoe sales en marketing dat in samenspraak kunnen doen.

En natuurlijk heffen we het glas op het gloednieuwe jaar tijdens deze bijeenkomst.

Voor wie?
Senior Accountmanagers, Sales en Marketing Managers maar ook inkopers en top management. Eigenlijk dus voor iedereen die inkoopt, verkoopt, adviseert, onderhandelt, politiek bedrijft, of op enige andere wijze iets met sales & marketing heeft. Een masterclass dus voor iedereen die zich wil blijven ontwikkelen en op niveau met elkaar willen discussiëren over sales, marketing en daaraan gerelateerde onderwerpen.


*Speciale gast: Prof Dr Henry Robben
Tijdens deze sessie is Prof. Dr. Henry Robben keynote speaker. Vanuit de resultaten van het onderzoek 'Competing in Changing Markets' neemt hij ons mee in de betekenis van continue ontwikkelingen in het concurrentie veld voor de dagelijkse praktijk van marketing en sales professionals. 

Prof. Henry Robben zal ook zeker vanuit dat onderzoek laten zien waarom het zo belangrijk is dat Sales & Marketing het samen op moeten nemen in de competitie met andere aanbieders van vergelijkbare producten en/of diensten, nieuwe toetreders en aanbieders van substituten.

Het onderzoek 'Competing in Changing Markets' wordt al sinds 1999 met regelmaat uitgevoerd door Prof. Dr. Henry Robben (Nyenrode Business Universiteit) en Prof. Dr. Rudy Moenaert (TIAS Business School). 

« Terug

Overzicht voorgaande activiteiten > 2019

januari

februari

maart

april

mei

juni

september

oktober

november

december

Our Phone Number: 085-104 65 36
Close