Onderscheidend vermogen al 20 jaar de rode draad bij STEM Industrial Marketing Centre

Onderscheidend vermogen al 20 jaar de rode draad bij STEM Industrial Marketing Centre

181106STEM_20_jaar_in_LinkMagazine_Knipselwoensdag 07 november 2018

Onderscheidend vermogen creëren. Dat is al 20 jaar de rode draad binnen de activiteiten van STEM Industrial Marketing Centre. En dat is feitelijk ook de rode draad in het artikel dat LinkMagazine (ook 20 jaar) aan deze mijlpaal besteedde in het novembernummer. Hoewel ik dat onderscheidend vermogen creëren daarin op verschillende manieren aan de orde laat komen in dit artikel.   

Want je onderscheiden in de maakindustrie met producten wordt steeds lastiger. Een technologische voorsprong is vaak maar beperkt een echte voorsprong. En ook op het gebied van productie-efficiency is het lastig de concurrentie lang voor te blijven. Een Sustainable Competitive Advantage – of duurzaam concurrentievoordeel – waar het creëren van onderscheidend vermogen op gericht is, dient dan ook steeds vaker buiten de echte technische scope van een organisatie gevonden te worden.

Servitization - het ontzorgen van klanten door het aanbieden van diensten - is daarvoor veelbelovend maar wordt nog niet op grote schaal omarmt door het MKB in de maakindustrie. En daar gaat de masterclass over die aan het eind van het artikel in LinkMagazine genoemd wordt. Interesse om deel te nemen?

Wie jarig is trakteert. Je bent van harte welkom maar meldt je wel aan met de code STEM20jr.

Bron: LinkMagazine - november 2018 (www.linkmagazine.nl

« Terug

Nieuwsarchief > 2018

november

oktober

september

augustus

juli

juni

mei

april

maart

februari

januari

Our Phone Number: 085-104 65 36
Close