schip in haven

Stem - Linking your future

Ons profiel

Masterclass Marketing Accountability: wat leveren al die inspanningen nu precies op?

Masterclass Marketing Accountability: wat leveren al die inspanningen nu precies op?

190416Accountability-beeld-Agendadonderdag 06 juni 2019

Hoeveel geld geven we eigenlijk uit aan marketing? En misschien nog wel een belangrijker vraag: hoeveel leveren al die inspanningen nu eigenlijk op? Is de bepaalde marketingactiviteit of -campagne iets wat een start en eind datum heeft, een plan voor de uitvoering en zijn er wel duidelijke KPI’s,

Vragen die we helaas te weinig stellen aan onszelf met het gevolg dat wanneer de winstgevendheid van onze firma in gevaar is, of we winst optimalisatie willen doorvoeren we eigenlijk het makkelijkst geld besparen op onze marketing- & communcatie-activiteiten.

In de wereld van industriële marketing en communicatie gaat het eigenlijk nooit om brochures, en de hoop dat deze er sexy genoeg uitzien dat een klant de order plaatst.

Relevantie
Maar toch is het belangrijk om te bouwen aan relevantie richting klanten met content die voor hen bruikbaar is. Anno nu is dat zelfs een groeiende nood en gelijk de uitdaging. Het hebben van een contactenlijst die gesegmenteerd kan worden op industrie/sector, functie en regio. En dan komt het erop aan dat alle marketing activeiten en uitingen aansluiten bij wat jouw bedrijf echt wil uitstralen. Zijn wij een service provider en zo ja, wat doet die service voor onze klanten. Of, zijn we een product georiënteerd bedrijf? Als dat dan zo is wat doen die producten dan voor onze klanten. En laten we het dan nog maar niet hebben over de magie van Solutions.

Uiteindelijk hoort aan de basis van alle marketinginspanningen en -communicatie een gedegen plan te liggen dat alle puntjes aan elkaar verbindt tot een duidelijk beeld van wat die activiteiten moeten doen voor de order portefeuille nu en in de toekomst.

En daar zit wellicht de grootste uitdaging.

Masterclass
Tijdens deze masterclass rond het thema 'Marketing Accountabillity' gaat spreker Bert Konings in op de toenemende vraag - ook in de industriële sector - om de resultaten van marketingactiviteiten inzichtelijk te maken.

Bertheeft als Marketing Manager bij Emerson veel ervaring opgedaan met het 'accountable' maken van de marketingactiviteiten van de organisatie. Hij neemt je tijdens deze masterclass dan ook graag mee in de wereld van 'de ROI van marketinginspanningen in een technische B2B wereld.

Aan de orde komen zaken als:

  • Hoe bepaal je het doel, de klantengroep, de industrie en de mensen die uiteindelijk de keuze in jouw voordeel beslissen en zeker ook de mensen die de opdracht moeten/mogen ondertekenen.
  • Hoe meet je de resultaten en welke gereedschappen heb je daarvoor?
  • Waarom moet het sales team een integraal deel zijn van de campagne?
  • Wanneer rollen je de activiteiten/campagne uit en worden de 'seasonalities' in de markt voldoende begrepen?
  • Hoe scoren je leads en wat doe je met leads die je niet als 'HOT' beschouwt?

Kortom een masterclass met praktijkvoorbeelden over hoe een investering in marketingactiviteiten transparant wordt en waardoor het duidelijk wordt wat de bijdrage hiervan is aan het verder vullen van de salesfunnel en de stroom van orders.

Datum, locatie en tijdstip
Deze masterclass hebben we voorlopig gepland op donderdag 20 juni. Maar die datum kan nog wijzigen, omdat we voor deze masterclass nog op zoek zijn naar een locatie. Heb je interesse om deze masterclass te hosten, neem dan per mail contact met ons op. Daarom 

Deze masterclass verzorgen we in principe van 16,00 tot circa 20.30 uur. Maar het aanvangstijdstip en de eindtijd zijn mede afhankelijk van het bedrijf waar we die middag te gast zijn.

Interesse in deelname?
Voor leden is deelname gratis. Heb je interesse in deelname aan uitsluitend de masterclass van 16 april 2019? Meld je dan aan voor een gratis kennismaking met de masterclasses van STEM Association. Laat het ons weten via het formulier achter deze link als je nog niet eerder kennis gemaakt hebt met de masterclasses van STEM. Heb je al eerder kennisgemaakt met de masterclasses van STEM dan zijn er twee mogelijkheden om deel te nemen: 

Deelnemen aan beide masterclasses van deze tweeluik kan ook. Ben je geen lid van STEM Association dan zijn er verschillende opties:

  1. Lid worden - kijk hier voor de mogelijkheden voor een premium lidmaatschap of een strippenkaart. Hier tref je ook een link aan naar een formulier om je als lid aan te melden.  
  2. Of door de kosten te voldoen voor eenmalge deelname - deze bedragen € 175,-- (excl. btw).

« Terug

Our Phone Number: 085-104 65 36
Close