schip in haven

Stem - Linking your future

Ons profiel

Inbound Marketing: Je product niet langer in de hoofdrol...........

Inbound Marketing: Je product niet langer in de hoofdrol...........

Karren_zonder_paardmaandag 29 mei 2017 15:20

“Waarom is het belangrijk dat je regelmatig online kennis deelt? Als je een nieuw product wilt lanceren dan maak je toch gewoon reclame?” Ik krijg de vraag van Eric Kyle op Quora voorgelegd, eh in het Engels natuurlijk. Voor degenen die Quora niet kennen: het is een (internationaal) sociaal netwerk waarop mensen elkaar vragen over hun expertise kunnen stellen, en het heeft me al leuke internationale klusjes opgeleverd. Bovenstaande vraag wordt daarmee meteen beantwoord: met het delen van kennis profileer je je als expert op een terrein waar je (potentiële) klant behoefte aan heeft. En vroeg of laat gaat hij of zij je inhuren. En dan verkoop je je boor, adverteren hoeft niet. Je boor? Ik leg het uit met een film. En een oud citaat.

Door heer Edwin Vlems


Met regelmaat plaatsen we blogs van industrieel marketeers, waaronder leden van STEM Industrial Marketing Association.

Deze keer een blog van STEM Association lid Edwin Vlems waarin hij ingaat op de uitspraak van Theodore Levitt waarom afnemers 'geen boormachines willen maar een gat in de muur' en waarom een commercial over boormachines  op Youtube over een paar jaar lijkt op 'karren zonder paarden' uit de begintijd van de automobiel en het daar vanaf geleide 'horseless carriage syndrome'. Lees verder >

« Terug naar overzicht met blogs

Our Phone Number: 085-104 65 36
Close