deelnemers-1200-270

Stem - Linking your future

Ons profiel

Industrial Marketing On the Beach

Industrial Marketing On the Beach

foto Industrial Marketing on the Beachmaandag 24 juli 2017 17:09

Het is juli 2017. Ik ben met mijn gezin neergestreken in Zuid Frankrijk voor een vakantie aan de Middellandse Zee. En geniet van de mooie dingen van het leven: de gesprekken met elkaar, de dingen die we samen doen, de Franse kaas en wijn, de zon, de zee en het strand, en gewoon het gevoel om even niks te hoeven doen.

Door heer Jos Fleischeuer


Reflecteren

Professioneel gezien is het ook een moment om te reflecteren op de eerste helft van dit jaar. Op de interessante gesprekken die ik heb gevoerd met praktijkmensen uit de industrie die iedere dag de marktpositie van hun bedrijf verbeteren. Of de bedrijven die ik heb mogen ondersteunen bij de verbetering van hun marketing aanpak. En de marketingstudenten die ik heb begeleid om vanuit een theoretisch marketing perspectief inzichten en oplossingen te creëren voor marketinguitdagingen van bedrijven. En uit al deze gesprekken en activiteiten maak ik op dat industriële marketing springlevend is (zie ook het blog van Willem de Vries hierover).

Inspireren
Steeds meer managers in technische bedrijven zien in dat marketing kan bijdragen aan de realisatie van nieuwe concurrentievoordelen. En zij maken hier gretig gebruik van. Bijvoorbeeld een Print & Media bedrijf dat middels de inzet van focusgroep sessies met eindgebruikers veel beter inzicht heeft gekregen in de voordelen van een app op het gebied van augmented reality. Of een onderneming gespecialiseerd in industriële inductie, die door de implementatie van een contentstrategie zich profileert als thought leader en makkelijker en vaker in gesprek komt met potentiële klanten. En wat te denken van een chemisch concern dat de marketingkennis van haar R&D professionals vergroot zodat zij beter in staat zijn klantwensen te doorgronden en daardoor sneller betere producten kunnen ontwikkelen.

Prioriteiten stellen
Jazeker, industriële marketing leeft. Het is een breed vakgebied waarin technische bedrijven prioriteiten moeten stellen in wat voor hen belangrijk is. Om meer inzicht te krijgen in wat deze prioriteiten zijn, voert STEM de komende maanden een onderzoek uit. In december hoor je meer over de resultaten.

‘Papa kom je een potje beach ball spelen?’, hoor ik mijn dochter roepen. Ik mag weer gaan genieten van de mooie dingen van het leven. Het momentje ‘Industrial marketing on the beach’ is weer voorbij.


Hartelijke groet uit Zuid Frankrijk.


Jos Fleischeuer
Associate Partner

« Terug naar overzicht met blogs

Our Phone Number: 085-104 65 36
Close