Coaching: strategie

Waarom.....

Strategie is de manier waarop vooraf vastgestelde doelen kunnen worden bereikt. Het is het actieplan van de organisatie. Een strategie die niet meer is dan een extrapolatie van de cijfers van voorgaande jaren is geen strategie. Fundamenteel nadenken over uw markt en de afstemming hierop van uw eigen onderneming is een must voor de ambitieuze manager.

Hoe.....

In een tweedaagse workshop voor management en/of kader lopen we aan de hand van een door ons ontwikkelde structuur door het strategieproces. Wij leiden kort de modellen in en de deelnemers werken ze uit in groepjes of plenair. De effectiviteit van een strategiesessie wordt aanmerkelijk vergroot als er marktgegevens voorhanden zijn. STEM beschikt over de nodige ervaring voor het opzetten en uitvoeren van marktonderzoek.

Thema’s....

Een STEM strategiebijeenkomst bestaat uit de volgende modellen, die uiteraard aangepast kunnen worden aan uw wensen:

  • analyse van de business drivers van de klant;
  • de business drivers van de spelers in de keten en uw waarde concepten;
  • key succesfactoren en de concurrentie benchmark met als uitkomst uw sterkten en zwakten;
  • trends en bewegingen in de markt;
  • confrontatie van de markt met uw sterkten en zwakten en vaststellen van de business issues;
  • vaststellen capabilities to compete;
  • vaststellen huidige en toekomstige product/markt combinaties;
  • maken van keuzen met behulp van het segment invasionplan en MABA analyse;
  • positioneren;
  • kiezen juiste klanten interfaces;
  • herziening missie en visie;
  • actieplannen.

Succes....

Werksessie. Geen theorie, geen presentaties, maar zelf intensief aan de slag. Kritische zelfbeschouwing. Verdieping en niet te snel tevreden met de antwoorden. Uitdagen en vernieuwen. Doodmoe en leeg weer naar huis. Maar wel voldaan.

 

Our Phone Number: 0851046536
Close