_DEF1648-2-Edit

Stem - Linking your future

Ons profiel

Advanced B2B Sales & Accountmanagement

Advanced B2B Sales & Accountmanagement

In een technisch georiënteerde onderneming is de marketingtaak om nieuwe (standaard)producten en diensten te ontwikkelen vaak weggelegd bij productmanagement. Verkopers zijn goed getraind om op basis van deze standaardproducten en diensten orders binnen te halen. Het accent in de verkoopfunctie ligt dan sterk op ‘sales’.

Strategisch kijken naar klanten 
Is de juiste klant eenmaal binnengehaald dan start de opgave om meer business uit de klant te halen door de juiste waardeproposities te ontwikkelen. De marketingcomponent in de salesfunctie wordt dan belangrijker. Van de accountmanager wordt dan verwacht dat hij of zij de klantrelatie naar een hoger niveau kan tillen.

Niet alleen maar gesprekken voeren met de ‘inkopers’ maar juist contacten leggen met de boardroom members bij de klant. Pas dan ontstaat een volledig beeld van de businessproblemen van de klant en wordt de weg geopend naar het ontwikkelen van creatieve waardeproposities en preferred suppliership. Het accent verschuift van het verkopen van producten en diensten naar het verkopen van concepten, systemen of oplossingen.

Doel 
Tijdens de opleiding B2B Sales & Accountmanagement ontwikkel je de volgende competenties:
- Strategisch denken en handelen
- Customer focus
- New business development
- Beïnvloeden
- Leadership

Je leert een methode om vanuit de goede relatie die je met de klant hebt, de klantrelatie naar een hoger niveau te tillen. Je leert ook klantproblemen goed te analyseren en op creatieve wijze te vertalen naar waardeproposities: van verkopen van producten naar de verkoop van oplossingen. Na afloop van de opleiding ben je beter in staat de klantverwachtingen in je eigen organisatie waar te maken en is je persoonlijke effectiviteit vergroot.

Doelgroep
Ambitieuze, commerciële mensen met vijf tot tien jaar ervaring in het verkoopvak: salesmanagers, accountmanagers, key account managers, technical accountmanagers, etcetera. Personen in de doelgroep hebben hun commerciële vaardigheidstrainingen (presentatietechnieken, maken van offertes, onderhandelen, opbouwen van vertrouwen en dergelijke) al gevolgd en zoeken een andere manier om zich te onderscheiden. Zij hebben de ambitie om de klantrelatie verder te verbeteren. Cursisten zoeken handvatten om van het verkopen van producten op te schuiven naar de verkoop van systemen en oplossingen.

Inhoud
Binnen de opleiding wordt erkend dat het verdiepen van de klantrelatie een samenspel is van enerzijds kennis hebben van de juiste methodieken en concepten en anderzijds het vertonen van het juiste gedrag. Naast de noodzakelijke kennis die nodig is om de verkoopeffectiviteit te vergroten, wordt ook aandacht besteed aan de persoonlijke effectiviteit van de deelnemer. De opleiding is opgebouwd rond het concept van de klantenmanagementcyclus.

Kosten
De prijs bedraagt € 3.150,- inclusief studiemateriaal en catering/lunches tijdens de vier modules (excl. btw). Hierin zijn de kosten voor een jaar toegang tot het online leerplatform/studiematerialen, koffie/thee/water en zesmaal een luxe broodmaaltijd alsmede de studie-ondersteuning vanuit de STEM-docenten inbegrepen. 

Locatie
Deze opleiding vindt plaats in Zaltbommel. Direct aan de A2 en ook per trein goed bereikbaar.
Our Phone Number: 085-104 65 36
Close