Coaching: verkoop performance

Waarom....

Verkopers bezoeken klanten en prospects. Maar is het klantenbezoek wel nodig? Is het niet beter meer energie in nieuwe klanten te steken? Als we een klant positioneren als prijskoper, waarom zouden we hem dan bezoeken? Als de klant de meerwaarde van de relatie niet inziet en er niet voor wil betalen, waarom dan bezoeken? Er zijn veel andere methoden om klanten te binden. Eén en ander is afhankelijk van een aantal klantkenmerken. STEM Industrial Marketing Centre  helpt u bij het maken van de juiste keuzes en het benaderen van klanten met de juiste verhalen.

Hoe….

Wij analyseren uw markt aan de hand van uw omzet, klantgegevens, klantenlijsten, enzovoort. Eventueel wordt door uw verkopers of door ons een marktstudie en/of -onderzoek uitgevoerd. We brengen de markt in kaart, vullen uw klantenpiramide in en definiëren de penetratiegraad. Daarnaast verzamelen wij of uzelf gegevens die de relatieve aantrekkelijkheid van uw klanten en/of klantengroepen weergeven en uw vermogen onderscheidend te zijn (de capabilities to compete). Op basis daarvan herdefiniëren we klanten en prospects. Vervolgens bepalen we per klant of klantengroep de positionering en de daarbij behorende klanteninterface. Op deze wijze kan de verkoper zo effectief mogelijk bepalen welke klant of prospect bezocht moet worden en hoe vaak. Wie er gebeld moet worden of wie er uitgenodigd moet worden voor een bijeenkomst.

Succes....

Discussie op basis van actuele cijfers. Verkopers ontdekken zelf hoe ze effectiever kunnen werken.

Resultaat....

  • inzicht in de klanten en prospects in de markt;
  • duidelijkheid over op wie u moet gaan focussen;
  • klanten indelen op basis van een klantenprofiel;
  • andere klanteninterfaces.

 

Our Phone Number: 0851046536
Close